Thursday, December 18, 2008

kerja n org sekeliling?

actually dh lama x wat blog.. dulu suke wat blog.. xla, igt lagi, masa zmn sekolh, suke tulis diari, then bile mak aku baca diari tu, aku dh x percaya utk tulis diari. kenape ye? kepercayaan utk mnulis tu dh hilang? kehilangan kepercayaan kebebasan menulis? kehilangan kepercayaan utk mluah isi hati? well, aku rasa kebykn yg wat blog mcm ade sesuatu yg diorg nak luahkan, btul x?

pas zmn sekolah, dh berjinak2 dgn tenet ni, br mula wat blog, dulu suke wat blog, tulis blog blh kata hari-hari, suke tulis ape isi hati, then kenapa ye dulu aku stop? maybe sbb komen2 org yg mcm dh salah phm kot dgn tulisan aku tu.. kepercayaan tu dh hilang balik, rasa mcm xde privacy kot... xblh ke nak membebel sesukati kat blog ni n xde org yg baca tu pandang serong? mmg setiap manusia entitle pd opinion masing2, tp kdg2 kena btempat gak kan... bg aku blog ni mcm privacy, mmg blh dibaca org lain, tp jgn bg pendapat pd perspektif sendiri je, kena fikir perspektif penulis blog gak... waaa...dh start balik aku membebel....

hari ni mcm rasa nk start tulis blog balik sbb aku admire seorg kawan yg baru aku kenal sem ni, org baru, satu tpt opis dgn dia, kelihatan mcm geeky, mcm xde masalah, tp bile aku curi2 baca blog dia, rasa mcm kagum dgn tulisan2 dia, pemikiran dia... rupenye dia sll berfikir mcm masalah dunia ni, masalah dunia yg mengugat hidup dia gak...well itu pendapat aku ttg dia la... dia mmg baik, comel la jugak n aku suke perangai dia yg x segan silu n suke bergurau n bcakap... suke aku lawan ckp dgn dia..... mcm ade crush plak dgn dia ni kan? hehe... ntahla...yg pasti aku senang la dgn dia...

tadi anta draft abstract aku kat Dr Khatim, harap2 dia rasa penulisan aku bagus la... harap2 diterima masuk conference AMC 2009 ni.... sesiapa yg baca, doakan ye... at least aku harap dpt terbit 1 paper dlm conference ni....

No comments: