Saturday, December 20, 2008

marriage?

smlm aku g kenduri kawen, last week pun g kenduri kawen mbr aku... wuuu..sume dh pakat nak kawen... mudanye... aku rasa tertinggal plak.... jealouskah aku? tgk diorg mcm bahagia sgt...ade org syg, ade sumone yg sah n kukuh utk berdiri disisi... seseorg yg leh disandarkan semuanya... teringin plak mcmtu kan...
aku ni pelik, kdg2 aku rasa nak mcmtu, kdg2, aku rasa x kawen lg ni bebas sket, leh wat ape je..nnt dh kawen, terikat plak kn? perjalanan hidup aku pun jauh lg... aku pun x sure sape akan berada disisi aku... bolehkah aku percaya seseorg lelaki tu akan tgu aku? cita2 aku tinggi lagi...
byk yg aku nk capai... hmmm...ni la namanya pertaruhan hidup, kn? aku merepek lg...aku mmg suke merepek..hahaha...
actually kat opis ni, cari bahan utk wat paper conference... mata ni dh makin berat, keje makin byk, byk perlu dibuat lg utk siapkan research ni... dateline setahun utk siapkan projek, kena lebih bersemangat, tp aku dh letih..letih dgn semua ni.... lg tertekan tgk mbr2 byk kawen, diorg asyik tanye aku bile lg...btmbh tertekan... kdg2 aku rasa nak lari.... tlgla semua, aku muda lg...tlgla jgn asyik tanya soalan yg bg aku cukup sensitif tu.... sbb aku mgaku..aku takut dgn topik tu.. persoalan bila aku kawen... akankah satu hari nnt aku bahagia? x terlmbt ke waktu tu? masih ade seseorg yg nakkan aku lg? aku sgt3 sedar, perempuan yg umur makin mningkat, semakin x laku.... perempuan yg semakin tinggi pencapaiann walau secantik mana pun, bila dh umur meningkat, saham dia sgt rendah... ni ke harga yg terpaksa dibayar oleh seorg perempuan yg mahukan kejayaan dlm hidup? yg nak beri segalanya pada keluarga?
huuu..byk persoalan... mcm byk konflik diri plak..klaka plak bila baca balik.. well, at least aku luahkan kat sini kn? x kaco hidup sesape pun... hehehe... biarlah aku dgn dunia aku...dunia yg suka membebel seorg diri.. ;p at least for now, aku bahagia dgn keadaan skrg, itu yg penting kn?

No comments: