Sunday, January 4, 2009

matters of the heart?

mlm thn baru aritu, wish kat sum1 yg wat aku kagum dgn blog dia tu, yg aku admire dlm diam... 1 soalan dia yg wat aku serba salah nk jawab... aku pun x sure nape aku leh serba salah... padahal sblm ni sesape tanye aku yg related dgn if aku dh ade yg punya or x, aku mmg jawab selamba n jujur... end up, aku jawab msg dia "biasala, pmpn.." aku xtau nape jwb mcm tu... pttnye aku jujur je ckp dh ade, tp mlm tu, hati aku jd sensitif plak... maybe sbb kbenaran yg selama ni aku buat x kisah je, yg aku wat x nmpk je makin terang jadinya....
mmg aku dh ade bf..aku mgaku tu...tapi aku tau, bukan aku orgnye dlm hati dia... mmg sume org nmpk aku mcm bahagia je, nmpk mcm ok, tp x sape tau rahsia hati aku, aku mmg sentiasa senyum, tunjukkan aku hepi je spjg masa, tp rupa sbenar, aku sgt sedih...aku just xnk org lain risau... nape aku ckp bukan aku dlm hati dia? hati yg mrasakan begitu... dh lama, dh lebih 2 thn... dia seems xprihatin ttg ape yg aku perkatakan wpun bbrape minit lps aku ckp...dia x dgr... dulu masa mula2 aku rasa dia jenis lupa kot, mmg perangai lelaki mcmtu kot.... tp lama2, aku mmg perasan, even aku ckp dpn muka dia, fikiran dia kat tpt lain.. kalau sstu benda yg aku dh ckp berminggu then aku tanye balik, x kisah la kalau dia terlupa.. tp suatu benda yg penting n aku br bgtau bbrp saat lps n then aku saje je tanye balik, dia x igt... pelik kn? or maybe aku yg over demand?
aku jenis yg ramai kawan lelaki... sesempoi diorg, diorg igt ape yg aku perkatakan... aku igt ape bf aku ckp.... sll igt wpun benda tu x penting (biasala, pmpn..)...
dulu dia dkatakan pdgr masalah yg baik oleh mbr2 pmpn dia, even dulu dgn ex dia, diorg couple sbb ex dia byk masalah n sll cerita kat bf aku ni, n dsbbkn tu, diorg couple... diorg clash pun, atas satu sbb yg aku x pasti ape... bf aku seems mrh bile aku mention nama dia... if bf aku xde hati lg kat ex dia, dia xkan mrh kn? sbb dulu masa mula2 clash dgn ex aku, aku mrh sgt dgn dia, sbb aku tau, masa tu, hati aku masih ade kat dia then as time pass by, aku dh tawar hati dgn dia, aku mula terima bf aku sedikit demi sdikit.. sbb bf aku pun bjanji nk wat aku hepi, nk wat aku lupakan ex aku tu....dsbbkn tu, hati aku dh x mrh lg pd ex aku sbb cinta dlm hati aku utk dia, dh tpadam.... so utk sesorg masih rasa mrh pd ex dia, bukankah bmaksud, dlm hati dia still belum buang cinta lama tu?
aku ignore benda ni, sampai satu tahap, skrg ni, aku xle terima lagi.... hati aku terpaksa akui, aku bukan orgnye...
aku perlukan sum1 yg memahami aku...pdgr...yg x perlu aku katakan aku sakit, dh tau aku sbenarnye sakit... aku sll berpura-pura xde pape..aku harap sgt ade sum1 yg nmpk semua tu... aku perlukan org mcm tu...
maybe ramai akan kata aku jahat, sbb aku secretly admire seseorg... aku rasa aku senang bckp dgn dia..rasa dia klaka n agak matang, n lebih penting, bile aku baca blog dia, aku rasa di inspirasi oleh dia... x mcm blog aku yg lebih pd luahan semata-mata... kata2 dia bg aku, sgt bernas, aku sgt kagum dgn dia...
msg dia yg mlm thn baru tu, seharian aku termenung.. sampai kat umah termenung...rasa bersalah, tp rasa nk bgtau dia ape rasa hati aku ni... aku mimpi dia aritu, xtau nape, dh la aku tdo jarang sgt yg mimpi, mimpi ape tah x igt dh n x sempat pengakhiran yg baik sbb mak aku kejutkan aku pastu, dsbbkn terkejut, seharian gak mood aku hari tu hilang...sbb aku rasa kehilangan sesuatu.... aku xptt dktkn diri dgn dia lg kn? kalau mbr2 aku kat sini tahu, mesti diorg akan pandang serong kat aku... aku jahat kn.... bf aku mmg baik... aku jahat... dlm kes ni, aku kah yg bsalah? maybe.... yg penting, aku dgn yg aku admire tu, just friends mcm biasa.... aku pun tau dia xde ati kat aku.... just aku je yg mngada-ngada..... aku actually xtau ape sebenarnye aku ptt wat.. just wat mcm biasa, lalui khidupan yg penuh dgn topengan....

No comments: